top of page

Våre vilkår 

Vilkår for Emonkey

Disse vilkår gælder mellem Kunden og eMonkey AS, org. nr. 912 899 586, (herefter kaldet eMonkey), og regulerer parternes rettigheder og forpligtelser for opgaver, løsninger og tjenester fra eMonkey (herefter kaldet opgaven).

1 Omfang

eMonkey skal på de vilkår, der fremgår af disse vilkår, og eventuel opgavebekræftelse fra eMonkey, levere rådgivning, integrationer, dataudtræk og andre løsninger og tjenester til Kunden eller Kundens kunde (herefter samlet kaldet opgaven eller løsningen), som aftalt ved indgåelse af aftalen eller skriftligt bekræftet senere. Opgaven skal gennemføres af eMonkey i overensstemmelse med det, der er aftalt, professionelt og effektivt med god kvalitet. Dokumentation er kun inkluderet, hvis det fremgår af opgavebekræftelsen.

Resultatet af opgaven/løsningen vil normalt være tilgængeligt døgnet rundt, forudsat tilgængelighed hos kundens øvrige leverandører/tredjeparter, løsningens underliggende tjenester og eMonkeys underleverandører og samarbejdspartnere. Løsningen kan dog fra tid til anden være utilgængelig, fx på grund af fejl eller vedligeholdelse. Tilgængeligheden forudsætter, at Kunden har nødvendig hardware, infrastruktur med højhastighedsinternetforbindelse og relevant browser. Det forudsættes, at Kunden opretholder råderetten over de programmer/systemer/løsninger, opgaven vedrører. Yderligere oplysninger om tilgængelighed kan fås ved forespørgsel.

eMonkey vil levere andre tjenester og assistance ved fejl og behov for brugersupport på hverdage mellem kl. 9-16 via telefon, web og e-mail i det omfang, der fremgår af opgavebekræftelsen, og eventuelle senere aftalte udvidelser.

Opgaven leveres med de begrænsninger og restriktioner, herunder bestemmelser om persondata, sikkerhed og tilgængelighed, der følger af underliggende tjenester samt vilkår fra underleverandører og samarbejdspartnere. Der gives ingen garanti for responstid eller oppetid/SLA for løsninger eller fejlfinding/support.

Kunden skal loyalt udføre aftalte opgaver og bidrage som aftalt, herunder give adgang til Kundens software/systemer/løsninger og i øvrigt samarbejde og besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt. Kunden skal anmelde og dokumentere eventuelle fejl og behov for support uden unødigt ophold via support@emonkey.no.

2 Rettigheder

Kunden får en begrænset, opsigelig, ikke-eksklusiv og ikke-overdragelig ret til at bruge resultatet af opgaven/løsningen i overensstemmelse med opgavebekræftelsen og disse vilkår til Kundens egne interne forretningsformål mod betaling af det aftalte vederlag.

Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt, beholder eMonkey eller selskabets underleverandører/samarbejdspartnere alle rettigheder, herunder ophavsret og andre immaterielle rettigheder til resultatet af opgaven/løsningen. eMonkey er et varemærke, der tilhører eMonkey.

Kunden beholder alle rettigheder til sine data, som overføres mellem Kundens programmer/systemer/tjenester som en del af opgaven/løsningen.

Kunden har ikke ret til at omgå tekniske begrænsninger i løsningen, som begrænser, hvordan Kunden bruger den, fx til et bestemt antal brugere. Kunden har ikke ret til at downloade, kopiere eller fjerne hele eller dele af løsningen, underliggende software eller kildekode.

Kunden må ikke tillade tredjeparter at bruge løsningen, bortset fra Kundens revisor. Kunden har ikke ret til at overdrage hele eller dele af løsningen eller aftalen til en anden enhed uden skriftlig forhåndsgodkendelse fra eMonkey. Dette gælder også fusioner, spaltninger, ændringer i ejerskab eller kontrol samt til selskaber inden for samme koncern/tilknyttede selskaber.

Hvis Kundens kunde ønsker at fortsætte med løsningen efter opsigelse, kan eMonkey normalt tilbyde en tilsvarende løsning direkte, forudsat at eMonkey varsles ved opsigelsen. Dette kan fx være relevant, hvis revisoren har indgået aftalen med eMonkey, og slutkunden skifter revisor og får udleveret regnskabsmateriale og oplysninger i regnskabssystemet elektronisk, jf. GFRS pkt. 4.4.

Der kan gælde yderligere vilkår eller restriktioner, hvis det fremgår af opgavebekræftelsen. eMonkey har ret til at referere til Kunden og opgaven i sin markedsføring.

3 Omkostningsoverslag - tidsplan - ændringer

Hvis der er angivet et omkostnings- og tidsestimat, er dette baseret på den beskrivelse/specifikation, der forelå på tidspunktet, hvor opgavebekræftelsen blev oversendt.

Hvis beskrivelsen/specifikationen ikke er detaljeret, eller der foretages ændringer, kan dette have konsekvenser for tid og omkostninger. Kunden skal informere eMonkey om behov for ændringer så hurtigt som muligt, og disse skal bekræftes skriftligt af eMonkey, før de træder i kraft.

eMonkey kan foretage ændringer/opgraderinger af løsningen, fx i forbindelse med nye kunder, ændringer i de programmer/systemer/løsninger, som opgaven/løsningen berører, teknologiskift, udskiftning af underleverandører eller samarbejdspartnere. Kunden skal altid bruge den nyeste version af løsningen.

4 Varighed - opsigelse

Aftalen gælder i 12 måneder fra aftaledatoen og forlænges derefter automatisk med tre måneder ad gangen, medmindre aftalen opsiges skriftligt mindst en måned før periodens udløb.

Hvis Kunden ikke har betalt inden 30 dage efter forfaldsdatoen, kan eMonkey med forudgående varsel til Kunden suspendere Kundens adgang til løsningen, indtil betalingen sker. Det samme gælder, hvis Kunden overtræder norsk lov eller væsentligt misligholder denne aftale. eMonkey har desuden ret til at opsige opgaven/løsningen med øjeblikkelig virkning, hvis forholdet ikke er rettet inden 30 dage efter sådan suspension. Ved særligt alvorlige tilfælde kræves der ikke forudgående varsel.

Ved opsigelse ophører Kundens ret til at bruge løsningen, og eMonkey vil automatisk stoppe adgangen til løsningen. Løsningen kan desuden blive slettet ved opsigelse, således at Kunden ikke senere kan anmode om genaktivering.

5 Tavshedspligt

Oplysninger, som parterne får kendskab til i forbindelse med aftalen og dens udførelse, skal behandles fortroligt og må ikke gøres tilgængelige for udenforstående uden den anden parts samtykke. Dette indebærer også, at parterne skal tage de nødvendige forholdsregler for at sikre, at uvedkommende ikke får indsigt i eller kendskab til fortrolige oplysninger.

Tavshedspligten forhindrer ikke brugen af oplysningerne, når ingen berettiget interesse taler for, at de holdes hemmelige, fx når de er alment kendt eller tilgængelige andre steder.

Tavshedspligten gælder for parternes ansatte, underleverandører og tredjeparter, der handler på parternes vegne i forbindelse med aftalens gennemførelse.

Tavshedspligten gælder også efter, at aftalen er ophørt.

6 Personoplysninger

Hvis eMonkey får adgang til Kundens personoplysninger, skal dette udelukkende behandles med det formål at gennemføre opgaven/løsningen og tjenesterne. I øvrigt gælder eMonkeys Databehandleraftale, medmindre parterne har indgået en særlig databehandleraftale.

7 Betalingsvilkår

Opgaven/løsningen faktureres som det fremgår af opgavebekræftelsen, pristilbud og faktura, jf. også pkt. 3. Ændringer og udvidelser udføres så hurtigt som muligt efter bekræftet bestilling og faktureres derefter. Alle priser er angivet eksklusive moms og øvrige offentlige afgifter/gebyrer.

Medmindre andet er skriftligt aftalt, vil følgende blive faktureret til Kunden:

  • Rejse-, opholds-, kost- og diætkostnader efter statens satser.

  • Rejsetid honoreres med 50 % af gældende timehonorar.

  • Assistance ud over det, der fremgår af opgavebekræftelsen.

Emonkey yder ingen refusion, hvis løsningen ikke benyttes af Kunden. Priserne kan justeres årligt med 1 måneds varsel, første gang ved næste årsskifte.

Emonkey fakturerer med 14 dages betalingsfrist. Ved forsinket betaling pålægges morarenter Kunden.

Rådgivning med os

Kontakt os for en snak, vi hjælper dig gerne, og henvendelser er selvfølgelig uforpligtende.

bottom of page